O nas

Dowiedz się, dlaczego rodzice tak chętnie zapisują dzieci do naszej szkoły

Path -1@2x

Od ponad 14 lat edukujemy dzieci i młodzież w zakresie języków obcych, efektywnej nauki oraz warsztatów z kompetencji miękkich – czyli tych umiejętności, których niestety nie spotkasz w typowej szkole systemowej.

Uważamy, że w ciągle zmieniającym się świecie, same umiejętności akademickie już nie wystarczą.
Dlatego uczniowie w Małej Finlandii nabywają kompetencje, dzięki którym wiedzę zdobytą w szkole, skutecznie zastosują w przyszłych przedsięwzięciach.

Jesteśmy dumne, że tworzymy w Krakowie jedyną szkołę inspirowaną fińskim modelem edukacji, która – mamy szczerą nadzieję – stanie się pierwszym krokiem do zmiany myślenia o systemie edukacji w Polsce.

Szukasz szkoły, która kompleksowo zadba o rozwój
i edukację Twojego dziecka?

W Małej Finlandii Twoje dziecko..

zyska przestrzeń do wyrażania siebie

traktujemy jak równego sobie

wybiera ścieżkę edukacji zgodną z zainteresowaniami

dopingujemy w samodzielnej twórczości i wykazywaniu inicjatywy

może liczyć na pełne wsparcie, gdyż stawiamy na relacje

Zachęcamy do umówienia się na niezobowiązującą rozmowę z nami.
Odpowiemy na wszystkie pytania i sprawdzimy, czy nasza szkoła jest tym,
czego potrzebuje Twoje dziecko.

Kim jesteśmy

Maja i Monika – pedagożki, trenerki, pasjonatki pracy z ludźmi – dużymi i małymi.

maja-kolo

Maja Rudol-Banaszkiewicz

monika-kolo

Monika Lenkiewicz

Wierzymy, że sekretem skutecznej nauki jest praca we wspierającym środowisku. W takim, gdzie ścieżka uczenia jest spersonalizowana i odkrywa rzeczywiste potrzeby dziecka.

W duchu tej zasady powstała szkoła Mała Finlandia,
gdzie wykorzystujemy fiński system nauczania. Czerpiemy również garściami z pedagogiki daltońskiej, najnowszych badań i odkryć nad efektywną nauką oraz dotyczących lepszego przygotowania młodego człowieka do życia
w obecnym świecie. 

Chcesz dołączyć do naszego zespołu?

Nasi Edukatorzy

W Małej Finlandii nauczyciel jest dla dziecka mentorem i przewodnikiem, pokazującym ile dziecko już potrafi, a nie czego jeszcze nie umie. Jego zadaniem jest wyposażyć Ucznia w wędkę – łowienie pozostawiając dziecku. Może wskazać drogę, pomóc wyznaczyć cel, wskazać wachlarz możliwych rozwiązań. Ale jednocześnie pozostawia dziecku czas oraz metody osiągnięcia tego celu.

Katarzyna

Specjalista ds nadzoru pedagogicznego 

Nauczycielem jestem z wykształcenia, jak i z powołania. Ukończyłam studia kierunkowe z biologii, z nauczaniem przyrody i ochrony środowiska w Krakowie i od tamtej pory czynnie pracuję z dziećmi i młodzieżą. 

Preferuję edukację metodą projektową i doświadczalną, z wykorzystaniem szeroko pojętych technik komunikacyjno – informacyjnych, w której uczeń nie jest biernym odbiorcą, ale poszukuje odpowiedzi na zadawane pytania i aktywnie uczestniczy w procesie uczenia się, a tym samym rozwija własne pasje i zainteresowania.

Przez 20 lat pracy nauczycielskiej poszerzałam swoją wiedzę i umiejętności na wielu kursach, a także studiach podyplomowych, podchodziłam do kolejnych stopni awansu zawodowego, przeżyłam wiele pięknych chwil świętując sukcesy dydaktyczne i
wychowawcze swoich uczniów, jak również doświadczyłam, czym jest niepowodzenie. Każde szkolne doświadczenie, wzmacniało mnie, jako nauczyciela.

Przez kilka lat pełniłam rolę dyrektora w prywatnej szkole podstawowej, wicedyrektora w szkole publicznej – nigdy nie rezygnując z bycia nauczycielem. 

Prywatnie – żona Piotra i mama kochanej Kamilki; wolne chwile spędzam ze swoją rodziną,podróżuję, jeżdżę na nartach, czytam, działam aktywnie w ogrodzie. 

Jestem dumna, że mogę być członkiem zespołu Małej Finlandii. Wiem, że tutaj mogę inspirować  innych do lepszego działania na rzecz dzieci i młodzieży, mieć wpływ na szereg zdarzeń i sytuacji oraz wskazywać nauczycielom, uczniom i rodzicom, że warto być sobą i tworzyć nową, wartościową rzeczywistość szkolnego świata.

 

kasia-kucemba

Marzena

Wicedyrektor Szkoły oraz Przedszkola, nauczyciel przedmiotu, Trener TUS

Jestem pedagogiem, nauczycielem i trenerem TUS z wieloletnim doświadczeniem, a praca z dziećmi jest dla mnie nie tylko wyzwaniem, ale przede wszystkim źródłem radości i satysfakcji.

Wierzę, że wspieranie ich w rozwoju umiejętności społecznych oraz budowaniu relacji jest kluczowe dla ich przyszłości. 

Jako wicedyrektor uznałam, że mogę w tej roli lepiej wpierać całą społeczność szkolną, wykorzystując swoje doświadczenie i podejście partenrskie oparte na zaufaniu oraz współpracy z rodzicami i nauczycielami, aby wspólnie tworzyć jak najlepsze warunki dla rozwoju dzieci. 

marzena

Kinga

Administracja oddziału Urbanowicza

Od 10 lat pracuje jako manager w różnych branżach również w edukacji. Mała Finlandia zauroczyła mnie swoim podejściem do prowadzenia zajęć i do dzieci. 

Wyznawane wartości w naszej szkole są szczególnie bliskie mojemu sercu, więc praca w tym miejscu jest samą przyjemnością.

Będę się Państwem opiekowała od strony administracyjnej i postaram się odpowiedzieć na wszystkie pytania i wątpliwości.

Prywatnie jestem mamą, żoną i właścicielką dwóch kotek. Uwielbiam wypoczywać na łonie natury więc każdą wolną chwilę staram się spędzać poza miastem 🙂

kinga

Agnieszka

Administracja oddziału Łokietka

Ukończyłam Uniwersytet w Aix-en-Provence we Francji na kierunku j. francuski.

W wolnych chwilach zajmuję się rozwijaniem moich pasji artystycznych głównie rękodziełem, opieką nad zwierzętami oraz językiem francuskim.

Lubię pomagać i zawsze wybieram pracę, w której kontakt z ludźmi jest ważny i pozwala budować pozytywne relacje na co dzień.

W szkole jestem odpowiedzialna za kontakt z rodzicami i sprawy administracyjne. Liczę na owocną współpracę.

agnieszka

Kasia

Koordynator wydarzeń oraz projektów szkolnych

Z edukacją związana jestem od ponad 7 lat. Do tej pory pełniłam rolę managera w szkołach językowych, gdzie zdobyłam cenne doświadczenie w zarządzaniu zespołami i organizacją procesów edukacyjnych.  

Moja rola jako koordynatora projektów w Małej Finlandii to nie tylko organizacja, ale także tworzenie inspirujących doświadczeń, które pobudzają ciekawość i rozwój. 

Odpowiedzialna za projekty edukacyjne, łączę innowacyjne pomysły z praktycznymi rozwiązaniami, aby każdy uczeń mógł odkrywać nowe horyzonty. Zawsze stawiam na kreatywność i współpracę, wierząc, że prawdziwa edukacja odbywa się poza schematami.

W wolnych chwilach wracam w rodzinne strony na Podhalu, gdzie z pasją eksploruję górskie szlaki. Prowadzę również profil na Instagramie, gdzie dzielę się doświadczeniami związanymi z wędrówkami z dzieckiem, przekazuję praktyczne porady, inspiracje i piękne widoki. 

Każda wycieczka to dla mnie okazja do budowania niezapomnianych wspomnień i promowania aktywnego stylu życia w rodzinnej atmosferze.

 

kasia-w

Justyna

Opiekun metodyczny Edukatorów, blok przedmiotów wczesnoszkolnych, Trener TUS

Nauczycielka, pasjonatka pracy z dziećmi, przeciwniczka nudy, fanka dziecięcego błysku w oku, towarzyszka małych ludzi w ich rozwoju, wielbicielka efektywnej współpracy z rodzicami.

Ukończyłam pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną oraz terapię pedagogiczną i rewalidację indywidualną na Uniwersytecie Pedagogicznym. Wciąż poszerzam swoją wiedzę i umiejętności na różnych kursach i szkoleniach.

Od 10 lat jestem nauczycielką wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego.

Miałam okazję również pracować z Dziećmi z trudnościami w roli terapeuty i pedagoga specjalnego.

Interesuję się rozwijaniem dziecięcej inteligencji emocjonalnej, uwielbiam teatr, a także tworzenie z dziećmi nieszablonowych przedstawień. Dzielę się inspiracjami w mediach społecznościowych (Facebook i Instagram „Mała Sowa”).

Kornelia

Pedagog szkolny, blok przedmiotów wczesnoszkolnych, Trener TUS

Pedagogiczne powołanie odkryłam w sobie będąc w liceum – nastolatka marząca o pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Podążając za intuicją rozpoczęłam studia jednocześnie na dwóch kierunkach Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie: oligofrenopedagogikę oraz terapię pedagogiczną.

Pedagogiczne poszukiwania, wewnętrzne rozważania nad istotą dziecka – jego wybitnych zdolności, ale też trudności zarówno rozwojowych jak i społecznych „doprowadziły” mnie do Wydziału Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Pedagogika pochłonęła mnie tak bardzo, że przy ścisłej współpracy z Profesorem Uniwersytetu napisałam i obroniłam pracę badawczą z wyróżnieniem.

Moja pasja do Pedagogiki Marii Montessori rozpoczęła się na studiach i trwa nieprzerwanie ponad 12 lat. Zachwyca mnie obserwacja dziecka, jego indywidualny potencjał do odkrywania świata, oraz rola dorosłego/nauczyciela jako towarzysza i konsultanta w tym procesie.

Fascynują mnie ciekawe projekty dotyczące edukacji, nauki i zabawy.

Na co dzień doświadczam życia na wsi i w mieście. Czerpie z tego co dla mnie najważniejsze: miłość do lasu, bliskość natury i prostoty uzupełnia nieograniczony dostęp do bogactwa kultury i nauki. 

Uprawiam ogródek warzywny oraz mały sad. Lubię ludzi, wakacje pod namiotem, lody pistacjowe i jazdę na deskorolce 🙂

Weronika

blok przedmiotów wczesnoszkolnych 

Jestem absolwentką Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Jagiellońskim, a nauczycielką chciałam być odkąd pamiętam!

Moja ścieżka zawodowa wiodła przez pracę z dziećmi w różnym wieku – od niemowląt po nastolatki – jednak to właśnie okres wczesnoszkolny najbardziej mnie fascynuje.

Wierzę w wychowanie przez sztukę i w podejście, które podąża za dzieckiem, pozwalając mu odkrywać świat w jego własnym tempie i stylu.

Kreatywność jest dla mnie nieodłącznym elementem nauczania – uwielbiam tworzyć ilustracje i odkrywać nowe sposoby na pobudzanie dziecięcej ciekawości.

Poza tym kocham książki, sztukę i mam ogromną słabość do matematyki!

Klaudia

blok przedmiotów przedszkolnych, Trener TUS

Towarzyszenie dzieciom na ich drodze rozwoju jest dla mnie wartością przewyższającą pojęcie pracy – jest to dla mnie misja wprowadzania młodych ludzi w świat. Każdego dnia z otwartym sercem ją wypełniam, mając na uwadze myśl: „Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w świecie”.

Swoją drogę rozwoju od lat kieruję w stronę psychologii edukacji, której jestem przyszłą absolwentką.

Ponadto wspieram dzieci w ramach TUS, będąc certyfikowanym trenerem w tym obszarze.

Dużą uwagę skupiam na podążaniu za dzieckiem i stwarzaniu przestrzeni do tego, żeby najmłodsi mogli poznawać świat i siebie dokładnie tak jak czują. Jest to między innymi efekt mojego kilkuletniego doświadczenia w pracy z dziećmi przy pomocy filozofii Marii Montessori.

Prywatnie jestem miłośniczką poezji, której jestem również autorką i której magię słowa pragnę pokazywać dzieciom. Ponadto wiele czasu poświęcam na rozwój świadomości, uczestnicząc w niezliczonej liczbie kursów, szkoleń w tej tematyce.

Spełniam się również jako wykwalifikowany tatuator artystyczny, czym wzbogacam pracę z dziećmi w obszarze rysunku, malarstwa i sztuki. 

 

mampo

Mampo

blok przedmiotów językowych

My name is Mampo, a Native English speaker from South Africa . I hold a bachelors degree in Public Relations Management as well as multiple certificates in Teaching, mentoring and currently pursuing a certificate in dealing with mental health issues which i think is beneficial, especially when working with kids. 

 

I have been an English Teacher for 6 years ,and have a passion for watching children grow and expand their knowledge and understanding of the English language.

I have taught English in different European countries and In Shanghai, China. 

 

My hobbies include Reading , Public speaking as well as painting . 

I absolutely love working with kids and look forward to watching them grow and reach for their dreams .

Sylwia

Pedagog szkolny, blok przedmiotów wczesnoszkolnych, Trener TUS

Ukończyłam studia licencjackie o specjalności: „Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna” oraz ” Pedagogika społeczno- opieķuńcza”.

Uczestniczyłam w wielu szkoleniach: integracji sensorycznej, metody ruchu rozwijającego W. Sherborne, pozytywnej dyscypliny, matematyka według Gruszczyk -Kolczyńskiej, innowacyjnej nauki czytania i pisania inspirowaną metodą Montessori, diagnoza i terapia osób z uszkodzonym narządem słuchu , poczucie własnej wartości w grupie, zaawansowane kodowanie i inne.

W zajęciach dydaktycznych staram się korzystać z nowych technologii.

Tworzę na zajęcia dla dzieci słuchowiska, własne scenariusze zajęć oraz kreatywne pomoce dydaktyczne.

Nawiązuje kontakty z różnymi fundacjami wspierające dzieci o różnych potrzebach.

Prowadzę zajęcia z zumby oraz logorytmikę. W wolnym czasie jeżdżę na rowerze, śpiewam, czytam książki, chodzę po górach.

Maja

blok przedmiotów językowych

Przygodę z nauczaniem rozpoczęłam w Fernwood School w Nottingham, podczas studiów w Nottingham Trent University. Kontynuuję ją do dziś, mając za sobą ponad 20 lat doświadczenia w nauczaniu języka angielskiego na różnych poziomach zaawansowania, począwszy od Beginner level, a skończywszy na C1/2.

Z wykształcenia jestem również muzykiem – moją pasją jest śpiew. Dla nauczyciela jest to bardzo pomocne połączenie, jako że często wykorzystuję rytm i piosenki podczas zajęć.

Interesuję   się   także   psychologią,   inteligencją   emocjonalną   i   komunikacją   interpersonalną.

Ukończyłam między innymi szkolenia z zakresu Nonviolent Communication (NVC), mindfulness czy focusing. Fascynuje mnie potencjał, jaki daje szeroko rozumiany rozwój samoświadomości. W pracy z dziećmi uwielbiam ich otwartość i ciekawość świata.

Nowy język to nowe spojrzenie na świat – niejako odkrywanie go na nowo. A nade wszystko, to most łączący ludzi innych kultur. Pomoc innym w budowaniu tego mostu stanowi dla mnie od lat ogromną satysfakcję.

Język angielski był zawsze moją pasją, na co dzień jest moim drugim językiem.

W pracy dydaktycznej wierzę, że uczenie jest obustronnym przepływem pomiędzy nauczycielem i uczniem. Wierze, że tylko dzięki szacunkowi i otwartości na drugiego człowieka jesteśmy w stanie zbudować relację umożliwiającą wzajemne wzbogacenie.

Na tej bazie możemy jako nauczyciele, stać się przewodnikami pomagającym dzieciom w poznawaniu nowych aspektów świata i odkrywaniu drzemiących w nich talentów.

Gabrysia

blok przedmiotów językowych

Jestem absolwentką filologii hiszpańskiej o specjalizacji pedagogicznej na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Od ponad 7 lat współpracuję ze szkołą językową El Bombo, specjalizującą się wyłącznie w nauczaniu języka hiszpańskiego dzieci.

Dzięki temu posiadam bogate doświadczenie w prowadzeniu zajęć indywidualnych i grupowych zarówno dla najmłodszych uczniów, jak i dla starszych dzieci.

W trakcie naszych lekcji stawiamy duży nacisk na rozwijanie umiejętności swobodnego budowania zdań, tworzenia pytań oraz prowadzenia krótkich dialogów. Nauka odbywa się w formie zabawy – śpiewamy, gramy i wspólnie odkrywamy język, aby budować pozytywne skojarzenia z hiszpańskim.

Dzięki takiemu podejściu nauka staje się przyjemnością, a postępy przychodzą naturalnie. Staram się również zaszczepić w dzieciach miłość do nauki i zainteresowanie kulturą krajów hiszpańskojęzycznych.

Praca z dziećmi to dla mnie ogromna radość – obserwowanie ich szybkiego przyswajania nowych umiejętności i entuzjazmu w odkrywaniu swoich możliwości jest zawsze niezwykle satysfakcjonujące.

Jednocześnie nieustannie dążę do rozwoju zawodowego, regularnie uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach dla lektorów, aby doskonalić swoje metody nauczania i poznawać nowe podejścia dydaktyczne.

Prywatnie uwielbiam gry komputerowe i planszowe, układanie puzzli, pokemony, jazdę na rowerze, dobre jedzenie, budowanie z klocków LEGO, a także świat książek, komiksów i seriali.

Kocham zwierzęta i jestem właścicielką psa. W wolnym czasie cenię sobie kontakt z naturą, gdzie znajduję spokój i inspirację.

Sylwester

blok historyczny

Doświadczenie zawodowe w szkolnictwie zacząłem zdobywać niemal 15 lat temu pracując wolontariacko w Polskiej Sobotniej Szkole w Cambridge.

Obecnie pracuję w kilku szkołach w Krakowie. Uczę historii, wiedzy o społeczeństwie, etyki oraz języka angielskiego.

Ukończyłem m.in. studia magisterskie na kierunku filozofia, studia licencjackie z historii (specjalizacja nauczycielska) oraz podyplomowe studia z nauczania języka angielskiego.

Iwona

blok przedmiotów przyrodniczych

Jestem absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku biologia.  Od zawsze fascynowała mnie otaczająca nas przyroda, już jako uczennica uczestniczyłam w różnych akcjach związanych z ochroną środowiska.

Jestem młodą i energiczną osobą biorącą udział w Ogólnopolskich Konferencjach Dydaktycznych, a także autorką scenariuszy do zajęć „Iluzje optyczne” oraz „Ziemia – Nasza planeta”. Cechuje mnie łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi, cierpliwość i wyrozumiałość. 

Rzetelnie i z zaangażowaniem wykonuję powierzone mi zadania.  Przekazywanie wiedzy innym sprawia mi wielką radość i daje możliwość ciągłego rozwoju naukowego.

Praca w charakterze nauczyciela przyrody, biologii i geografii jest dla mnie zarówno wyzwaniem, jak i nową przygodą – współpraca z dziećmi każdego dnia przynosi nowe niespodzianki, są to młode umysły, w których można rozwijać pasje.

Ciekawość dzieci traktuję w kategoriach możliwości, a nie przeszkód. Jestem przekonana, że wspólnie, kreatywnie odkryjemy zagadki przyrody i zdobędziemy nowe doświadczenia.

Eliza

blok przedmiotów językowych oraz polonistycznych, Trener TUS

Jestem z wykształcenia polonistką i oligofrenopedagogiem, a praca z dziećmi to dla mnie najciekawspanialsza przygoda.

W naszej szkole prowadzę zajęcia z języka polskiego i angielskiego, starając się wzbogacać wiedzę uczniów o umiejętności potrzebne w dzisiejszym świecie.

Moje doświadczenie zawodowe obejmuje wiele obszarów – wspierałam dzieci z niepełnosprawnościami, pracowałam jako lektor języka angielskiego, nauczyciel przedszkolny oraz wychowawca kolonijny. Fascynuje mnie rozwój dzieci i możliwość wspólnego kształtowania lepszego świata.

Podobnie jak moi uczniowie, nieustannie się rozwijam – niedawno zostałam trenerem Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) i rozpoczęłam studia podyplomowe z logopedii, co pozwala mi coraz skuteczniej wspierać moich podopiecznych.

Zdobyte podczas licznych podróży po świecie doświadczenia poszerzyły moje horyzonty i uświadomiły mi, jak ważne jest rozwijanie kompetencji globalnych u dzieci – aby mogły odnaleźć się w każdej sytuacji i środowisku.

W mojej pracy nauczycielskiej najważniejsze jest indywidualne podejście do każdego ucznia oraz tworzenie atmosfery, która sprzyja odkrywaniu ich talentów i pasji.

karolina-pp

Karolina

blok przedmiotów wczesnoszkolnych i muzycznych, Trener TUS

Z wykształcenia jestem muzykiem, dyrygentem chóralnym, nauczycielem języka portugalskiego i pedagogiem. Z pasji artystką w szeroko pojętym zakresie.

W pracy daję z siebie wszystko. 

Chętnie podejmuję nowe wyzwania, nawet te najbardziej zaskakujące. Jako nauczyciel z wieloletnim stażem staram się na każdego ucznia patrzeć indywidualnie, zauważać jego mocne strony, doceniać każdy wysiłek, wspierać. 

Zależy mi na tym, aby moje zajęcia były atrakcyjne dla uczniów, dlatego często sięgam po niestandardowe rozwiązania.

Oprócz pracy z dziećmi działam aktywnie jako chórzystka, nauczyciel teorii muzyki, gry na fortepianie, nauczyciel śpiewu. 

W swojej muzycznej karierze koncertowałam w kraju i za granicą biorąc udział w wielu festiwalach i projektach muzycznych. Współpracowałam   z   wieloma   znanymi   dyrygentami i kompozytorami, m.in. z Krzysztofem Pendereckim, Stanisławem Krawczyńskim, Antonio Vassalo Lourenco czy Januszem Stokłosą, pod okiem którego zagłębiałam się w tajniki musicalu, który stał się moją wielką pasją. 

Aktualnie, wraz z przyjaciółkami, tworzę Pracownię Artystyczną Music Box oraz zespół wokalny Canto a Tre. 

W czasie wolnym mocno koncentruję się na rozwoju osobistym i rozwijaniu swoich pasji.

Maluję akwarelami, szydełkuję, uwielbiam czytać mroczne skandynawskie kryminały, ćwiczę jogę.

Skupiam się również na pogłębianiu wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki uczestnicząc w wielu ciekawych kursach, m.in. z Pozytywnej Dyscypliny.

Prywatnie jestem żoną i mamą trzech wspaniałych córek i kotki Lusi.

marta

Marta

blok przedmiotów przyrodniczych oraz świetlica, Trener TUS

Edukacja dzieci oraz przyroda w moim życiu zagościły dzięki rodzicom, którzy podzielili się ze mną swoimi pasjami i nauczyli jak pokonywać różne trudności by móc realizować swoje marzenia.

Zdobywałam więc stopniowo kolejne uprawnienia pozwalające mi osiągnąć własne cele i dające poczucie satysfakcji z tego co robię.

Najbardziej zależy mi na na budowaniu z Dziećmi relacji opartych na poczuciu bezpieczeństwa emocjonalnego, pomocy przy budowaniu własnego poczucia wartości i nauki szacunku dla każdego człowieka, bez tego nie byłabym w stanie pokazywać Dzieciom jak cudowny jest świat przyrody który je otacza.

Na zajęciach terenowych ze mną Dzieci mogą się brudzić, grzebać w błocie, głaskać żaby, wygrzebywać spod ziemi dżdżownice czy sprawdzać temperaturę ślimaków, a to wszystko zawsze wsparte jest wiedzą przyrodniczą oraz nauką szacunku do tego, co otrzymaliśmy z natury i żyje blisko nas.

A w czasie warsztatów świetlicowych uczymy się zarówno rękodzieła klasycznego jak i technicznego więc nie raz w ruch pójdą pędzle, kredki, igły, młotki i wkrętarki 😉

gabrysia Z

Gabrysia

Edukator wspomagający oraz świetlica

Jestem studentką dwóch kierunków – pedagogiki specjalnej oraz psychologii.

Moją wiedzę poszerzam również przez udział w kursach i szkoleniach.

Swoje doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłam podczas  pracy w żłobkach, przedszkolach oraz w pracy jako niania. Miałam szansę „uczyć się” od wielu inspirujących osób.

Interesuje się psychologią rozwoju dziecka. Jest ona dla mnie fundamentem w pracy z moimi podopiecznymi – mogę dostrzec ich potrzeby oraz trudności z jakim się mierzą na danym etapie rozwojowym.

Relację z „Małym Człowiekiem” chce opierać na bezpieczeństwie, zaufaniu, wzajemnym szacunku oraz móc stworzyć przestrzeń na rozmowy o ważnych sprawach.

Podczas zajęć świetlicowych stawiam na kreatywne oraz twórcze aktywności. Często to dzieci są skarbnicą takich pomysłów i bardzo lubię realizować ich projekty.

W wolnych chwilach szydełkuje, czytam kryminały oraz można mnie spotkać na górskich szlakach.

ula

Ula

blok przedmiotów artystycznych oraz świetlica, Trener TUS

Jestem wielką pasjonatką sztuki i twórczości w każdym wydaniu.

Na moich zajęciach staram sięzawsze działać kreatywnie i „zarażać” dzieci radością tworzenia  – niezależnie od tego, czy mówimy o edukacji plastycznej w czasie lekcji, czy kreatywnym spędzaniu czasu w szkolnej świetlicy!

Uważam, że rozwój twórczego myślenia i kontakt ze sztuką są niezwykle ważnymi aspektami w rozwoju małego człowieka i czuję wielką radość, że mogę realizować zajęcia w duchu tych przekonań.

Jestem absolwentką kierunku Sztuka i Edukacja na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, a w trakcie pracy w Małej Finlandii miałam przyjemność poszerzyć wachlarz moich kompetencji o szkolenia m.in. z zakresu komunikacji bez przemocy (NVC), pozytywnej dyscypliny czy treningu umiejętności społecznych (TUS).

Poza murami szkoły realizuję się twórczo w najróżniejszych mediach, od malarstwa i rzeźby, przez modelarstwo, po film i fotografię.

Od niemal 10 lat tworzę także treści w Internecie, dzieląc się swoimi pasjami. Wolne chwile chętnie spędzam w siodle, na pokładzie jachtu czy na górskich szlakach 🙂

Sabina Janas

Sabina

blok przedmiotów matematyczno – logicznych 

Nauczycielka matematyki z wyboru i zamiłowania.

Staram się pokazać swoim uczniom że matematyka choć wymaga od nas uważności wcale nie jest taka straszna jak wszyscy mówią.

Oprócz matematyki interesuję się także informatyką więc dążę do tego, aby łączyć te dwie rzeczy tam gdzie jest to tylko możliwe. Do celu zazwyczaj prowadzi wiele dróg, a dzieci są bardzo kreatywne.

Lubię obserwować i podążać za dziećmi w ich pomysłach na rozwiązania stawianego przed nimi problemu.

Uważam, że w matematyce poza czasem potrzebnym na utrwalenie materiału jest również przestrzeń na odkrywanie nowego i dobrą zabawę.

julia

Julia

blok przedmiotów wczesnoszkolnych

Z natury mam spokojne usposobienie, ale w zabawie z dziećmi lubię śpiewać, tańczyć i żartować.

Cechuje mnie przede wszystkim bardzo wysoki poziom empatii, cierpliwości i kreatywności.

W wolnym czasie lubię grać w planszówki (część z nich z pewnością poznają Państwa dzieci), jazdę na rowerze i długie spacery.

Uwielbiam patrzeć na rozwój dzieci, jak z moją pomocą uczą się nowych rzeczy, jak osiągają nawet te najmniejsze sukcesy. Łapie z nimi bardzo szybki kontakt, oparty na zrozumieniu.

Bardzo cenię sobie bezpośredniość i szczerość która bije od dzieciaków 🙂

W swojej pracy bardzo lubię sięgać po kreatywne formy nauczania, nauke przez zabawę wykorzystując elementy integracji sensorycznej oraz ciekawe zajęcia manualne. Uważam, że takie metody mają realny wpływ na właściwe kształtowanie się młodego człowieka.

dagmara

Dagmara

Psycholog, doradca zawodowy, trener

O swojej pracy myślę w kategoriach nadawania jej sensu, który opiera się na szczerych, głębokich spotkaniach i rozmowach z
dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, z ich osobowościami, emocjami i przekonaniami.

W swojej pracy jestem uważna i wsłuchuję się w dzieci, które próbują nam „coś” powiedzieć poprzez swoje zachowania i reakcje.

Prowadzę:

-rozmowy wspierające dotyczące rozwijania umiejętności wychowawczych, rozwiązywania
problemów wychowawczych i dydaktycznych dla rodziców i nauczycieli,
– poradnictwo psychologiczne dla rodziców i nauczycieli,
– zajęcia indywidualne i grupowe dla dzieci rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne,
– zajęcia o charakterze terapeutycznym lub psychoedukacyjnym,
– warsztaty, treningi, zajęcia rozwojowe, edukacyjne oraz szkoleniowe.

Jestem absolwentką szkoły trenerskiej certyfikowanej przez Centrum Szkoleń i Rozwoju osobistego Meritum.

W roli doradcy zawodowego towarzyszę dorosłym, młodzieży i dzieciom w odkrywaniu swoich potencjałów oraz mocnych stron w wybieraniu dalszych etapów edukacji oraz wyznaczaniu ról zawodowych.

paulina

Paulina

Logopeda

Jestem absolwentką Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie na kierunku logopedia.

Obecnie kontynuuję edukację na studiach II stopnia. Doświadczenie zawodowe zdobywałam podczas praktyk logopedycznych oraz psychologiczno-pedagogicznych.

Miałam okazję do obserwacji oraz prowadzenia zajęć w szkole, przedszkolu, gabinecie prywatnym oraz w centrum rehabilitacji.

Nieustannie poszerzam wiedzę biorąc udział w różnego rodzaju szkoleniach oraz konferencjach naukowych.

Podczas pracy z dziećmi staram się przygotować kreatywne zajęcia, dostosowane do potrzeb danego ucznia.



leszek

Leszek

Blok zajęć sportowych oraz trener krav magi

Jestem absolwentem Politechniki Krakowskiej na kierunku transport na Wydziale Mechanicznym (tytuł naukowy mgr. inż.).

Ukończyłem podyplomowo wychowanie fizyczne i przygotowanie pedagogiczne na Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu.

Od wielu lat trenuję sporty i systemy walki wręcz takie jak: krav maga, boks, kickboxing.

Ukończyłem następujące kursy instruktorskie: instruktor rekreacji ruchowej ze specjalizacją samoobrona, cywilny instruktor krav maga, woman instruktor krav maga, kids instruktor krav maga, combat fighter instruktor krav maga, SWAT instruktor krav maga oraz instruktor taktyki i technik interwencyjnych.

Ania W

Ania

Edukator wspomagający oraz świetlica

Ukończyłam kierunek Sztuka i Edukacja na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

W Małej Finlandii pracuję jako nauczyciel wspomagający oraz nauczyciel świetlicy. Praca w tej szkole przynosi mi wiele radości i satysfakcji.

Cieszę się, że mogłam dołączyć do tak inspirującego i wspierającego zespołu, gdzie każdy dzień to okazja do nowych doświadczeń i nauki.

Moje podejście do edukacji opiera się na bliskości i zrozumieniu potrzeb dzieci – staram się budować z nimi relacje oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu.

Wierzę, że w atmosferze bezpieczeństwa i wsparcia dzieci rozwijają swoje talenty i stają się odważnymi odkrywcami świata.

Ariadna

Ariadna

Edukator wspomagający oraz świetlica

Nazywam się Ariadna Ratajczak i jestem absolwentką UKEN w Krakowie- ukończyłam kierunek “Sztuka i edukacja” o profilu nauczycielskim.

Moje serce bije dla sztuki w każdej jej formie – maluję, tworzę i czerpię inspirację z otaczającego świata.

Jestem również miłośniczką muzyki, gram na kalimbie oraz misach tybetańskich, które wprowadzają spokój i harmonię do mojej codzienności oraz pracy z dziećmi.

Wierzę, że otaczająca nas natura jest skarbnicą wiedzy i piękna, dlatego spędzanie czasu na łonie przyrody jest dla mnie niezwykle ważne.

Z wykształcenia jestem również masażystką, co pozwala mi jeszcze lepiej rozumieć i dbać o potrzeby ciała i umysłu.

Praca w Małej Finlandii to dla mnie spełnienie marzeń. Każdego dnia staram się zaszczepiać w dzieciach miłość do twórczości i odkrywania świata.

W mojej pracy stawiam na kreatywność, otwartość i dobrą energię, którą dzielę się z moimi podopiecznymi.

Dla mnie każde dziecko to wyjątkowa istota pełna możliwości, którą warto wspierać i rozwijać.

Edukatorzy to osoby, które mogą mieć kierunkowe wykształcenie typowe dla nauczycieli, ale także praktycy, którzy będą przekazywać swoją pasję i przekuwać ją
w fantastyczną przygodę i wyzwanie dla Uczniów.
Posiadają oni trzy kluczowe umiejętności: budowania relacji, budzenia fascynacji w uczniach i utrzymywania ich motywacji.

Dzieci uczą się od tych, których lubią. Edukatorzy towarzyszą dzieciom również podczas przerw, posiłków i poranków. Właśnie po to, by mieć czas na rozmowę nie tylko o nauce i przedmiocie, którego uczą, ale także o samopoczuciu dzieci, ich przeżyciach i emocjach tworząc tym samym niezwykłe więzi za swoimi podopiecznymi.

Nasz plan dnia

kreska_przerywana
Group 3129@2x

7:30 - 8:45

Otwarcie drzwi naszej szkoły. Zanim rozpoczną się zajęcia, uczniowie mają czas na czytanie, luźne zabawy, dokończenie zadań z poprzedniego dnia czy po prostu leniuchowanie.

ikona_posilek

8:45 - 9:00

Czas na śniadanie, aby dobrze odżywiony mózg sprawniej przyswajał wiedzę.

ikona_document

9:00 - 10:30

Odbywa się pierwsza część zajęć obejmująca realizację podstawy programowej, po której mamy 15-minutową przerwę.

ikona_document

10:45 - 12:15

Druga część zajęć, podczas której jest czas na poruszanie dodatkowych i ciekawych zagadnień. Najczęściej ta część toczy się pod dyktando dzieci i jest odpowiedzią na ich indywidualne potrzeby oraz pytania.

ikona_posilek

12:15 - 12:45

Uczniowie udają się na 30-minutową przerwę obiadową, podczas której jedzą zdrowy i pożywny posiłek (catering), aby mieć energię na kolejną część dnia.

ikona_document

12:45 - 14:00

Odbywa się trzecia i zarazem ostatnia część zajęć – trening efektywnej nauki naszym autorskim systemem Leo Maniak oraz warsztaty umiejętności miękkich z psychologiem. Jest też czas na odpoczynek, dokończenie zadań lub pracę indywidualną z Nauczycielem.

ikona_document

14:30-17:00

W tym czasie realizujemy dodatkowe zajęcia (pakiet rozszerzony) takie jak zajęcia kreatywne (programowanie/przyrodnicze/ warsztaty musicalowe) zajęcia sportowe (kravmaga/taniec/gimnastyka akrobatyczna) czy warsztaty twórcze ( trening twórczości, malarstwo i rysunek, warsztaty krawieckie)

Formularz umówienia się na indywidualne spotkanie: