O nas

Dowiedz się, dlaczego rodzice tak chętnie zapisują dzieci do naszej szkoły

Path -1@2x

Od ponad 11 lat edukujemy dzieci i młodzież w zakresie języków obcych, efektywnej nauki oraz warsztatów z kompetencji miękkich – czyli tych umiejętności, których niestety nie spotkasz zazwyczaj w szkole systemowej.

Uważamy, że w ciągle zmieniającym się świecie, same umiejętności akademickie już nie wystarczą.
Dlatego uczniowie w Małej Finlandii nabywają kompetencje, dzięki którym wiedzę zdobytą w szkole, skutecznie zastosują w przyszłych przedsięwzięciach.

Jesteśmy dumne, że tworzymy w Krakowie jedyną szkołę inspirowaną fińskim modelem edukacji, która – mamy szczerą nadzieję – stanie się pierwszym krokiem do zmiany myślenia o systemie edukacji w Polsce.

Szukasz szkoły, która kompleksowo zadba o rozwój
i edukację Twojego dziecka?

W Małej Finlandii Twoje dziecko..

zyska przestrzeń do wyrażania siebie

traktujemy jak równego sobie

wybiera ścieżkę edukacji zgodną z zainteresowaniami

dopingujemy w samodzielnej twórczości i wykazywaniu inicjatywy

może liczyć na pełne wsparcie, gdyż stawiamy na relacje

Zachęcamy do umówienia się na niezobowiązującą rozmowę z nami.
Odpowiemy na wszystkie pytania i sprawdzimy, czy nasza szkoła jest tym,
czego potrzebuje Twoje dziecko.

Kim jesteśmy

Maja i Monika – pedagożki, trenerki, pasjonatki pracy z ludźmi – dużymi i małymi.

group_3171

Maja Rudol-Banaszkiewicz

group_3170

Monika Lenkiewicz

Od 11 lat prowadzimy szkołę językową, gdzie wykorzystujemy nowoczesne metody kształcenia w zakresie języków obcych oraz efektywnej nauki.
Pomogłyśmy już ponad 1000 dzieciom
w wieku od 2 do 18 lat poprawić pamięć, zwiększyć umiejętności przyswajania informacji oraz uwolnić ich ukryty potencjał.
Prywatnie realizujemy się jako mamy asertywnych przedszkolaków.
Wierzymy, że sekretem skutecznej nauki jest praca we wspierającym środowisku. W takim, gdzie ścieżka uczenia jest spersonalizowana i odkrywa rzeczywiste potrzeby dziecka.

W duchu tej zasady powstała szkoła Mała Finlandia,
gdzie wykorzystujemy fiński system nauczania. Czerpiemy również garściami z pedagogiki daltońskiej, najnowszych badań i odkryć nad efektywną nauką oraz dotyczących lepszego przygotowania młodego człowieka do życia
w obecnym świecie. 

Chcesz dołączyć do naszego zespołu?

Nasi Mentorzy

W Małej Finlandii nauczyciel jest dla dziecka mentorem i przewodnikiem, pokazującym ile dziecko już potrafi, a nie czego jeszcze nie umie. Jego zadaniem jest wyposażyć Ucznia w wędkę – łowienie pozostawiając dziecku. Może wskazać drogę, pomóc wyznaczyć cel, wskazać wachlarz możliwych rozwiązań. Ale jednocześnie pozostawia dziecku czas oraz metody osiągnięcia tego celu.

Izabela

Administracja

Odkąd skończyłam studia, jestem związana z edukacją. Ponad 10 lat, pracowałam jako nauczyciel języka angielskiego w gimnazjum i szkole podstawowej. 

Praca z dziećmi i nawiązywanie relacji z rodzicami przychodzi mi z łatwością i daje mi dużo satysfakcji. Wyznawane przez „Małą Finlandię” wartości są mi bardzo bliskie, a praca w tak twórczym środowisku i bycie częścią kultury organizacyjnej tej szkoły to spełnienie moich marzeń. 

Chciałabym nie tylko zaopiekować się Państwem od strony administracyjnej, ale stworzyć dla Państwa dzieci miejsce pełne śmiechu, radości i zabawy poprzez szereg imprez okolicznościowych (jak urodziny, Andrzejki, półkolonie itp), które na długo pozostaną w ich pamięci. 

Wolny czas uwielbiam spędzać na szkoleniach cukierniczych i podróżach w różne zakątki świata.

iza-kolo

Martyna

blok przedmiotów wczesnoszkolnych

Pochodzę z niewielkiej malowniczej wsi na Mazowszu. Ukończyłam studia licencjackie o specjalności: „Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna” na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia magisterskie: „Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z Terapią Pedagogiczną” na tej samej uczelni. Ponadto ukończyłam studia podyplomowe na kierunku Arteterapia na Wyższej Szkole Humanitas Centrum IB z jednostką w Krakowie. Uczestniczyłam w wielu szkoleniach i warsztatach.

W swojej pracy jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej wykorzystuję zdobytą wiedzę i umiejętności również z Sensoplastyki®, Integracji sensorycznej, metody ruchu rozwijającego W. Sherborne, metody B. Strauss, pozytywnej dyscypliny, NVC oraz Treningu Umiejętności Społecznych. W zajęciach dydaktycznych staram się korzystać z nowych technologii. Jestem autorką wielu akcji, np. ,,Zdrowie na co dzień z brokułem Bartusiem”, ,,PocztajMY razem z Łosiem Super Ktosiem”, ,,Jestem uWAŻNY w towarzystwie kropelki Walerianki”. Tworzę własne scenariusze zajęć wraz z pomocami dydaktycznymi.

Jestem otwarta na nowe doświadczenia. W wolnych chwilach maluję, tworzę rysunki, neurografiki, mandale oraz kartki okolicznościowe techniką quillingu. Eksperymentuję w kuchni, komponując własne potrawy z kasz, warzyw i owoców. Czytam książki „i siebie”, tańczę oraz „wyprowadzam siebie” na spacer. Z miłością staram się podchodzić do siebie i innych. Wierzę, że dobro wraca i nic nie dzieje się bez przypadku. Wzajemnie jesteśmy dla siebie uczniami i nauczycielami. Ponadto jestem zwolenniczką stwierdzenia – zamiast oceniać lepiej doceniać. Uważam, że każdy z nas skrywa w sobie skarb, który będziemy odkrywać w trakcie naszej wspólnej przygody o twórczym i kreatywnym charakterze.

Prowadzę również zajęcia pt. ,,przySTAŃ kreatywności Z mARTyną”, gdzie przyświeca nam motto: „ChwyćMY za stery. RozwińMY żagle. WypłyńMY na głębię” poprzez działania artystyczne, wspólne wypieki, eksperymenty i kontakt z naturą. Prowadzę konto na Instagramie przystan.kreatywnosci, gdzie dzielę się swoimi pomysłami i inspiruję innych.

Martyna zdjęcie

Ewelina

blok przedmiotów wczesnoszkolnych

Z wykształcenia jestem nauczycielem języka polskiego i bibliotekarzem. Posiadam 10-letnie doświadczenie pracy z dziećmi. 

Na studiach poznałam bajkoterepię i od tamtej pory aktywnie ją promuję. Prowadzę z dziećmi zajęcia i warsztaty z wykorzystaniem bajek i baśni w celach terapeutycznych, edukacyjnych i relaksacyjnych – stosując naukę poprzez zabawę. 

Na mojej stronie www.pomabajki.pl recenzuję wartościowe książki, pokazuję jak zachęcić dzieci do czytania oraz udostępniam swoje autorskie audio-bajki, które pomagają dzieciom w rozwoju i zwiększaniu poczucia własnej wartości. 

Prywatnie uwielbiam podróżować i aktywnie spędzać czas.

Klaudia

blok przedmiotów wczesnoszkolnych

Ostatni rok spędziłam w Belgii gdzie doskonaliłam swoje umiejętności jako nauczyciel szkolny. Od zawsze interesował mnie rozwój oraz trzymanie pieczy nad dziećmi, dlatego właśnie wybrałam pedagogikę. W Belgii zajmowałam się dziećmi z różnych środowisk kulturowych i językowych, dlatego właśnie uważam, że każde dziecko jest osobną indywidualnością o którą warto dbać. To od nas jako nauczycieli bardzo dużo zależy w rozwoju dziecka, dlatego tak ważne jest aby dać dziecku możliwość rozwoju oraz przestrzeń na jej realizacje.

Interesuje mnie rozwój psychiczno-fizyczny dzieci i to właśnie na niej skupiam się najbardziej w swoim kształceniu. Moim kierunkiem docelowym jest oligofrenopedagogika.

Personalnie zajmuje się śpiewem oraz szeroko pojętą aktywnością fizyczną. Staram się poznawać jak najwięcej ze świata, dlatego właśnie często podróżuje aby zobaczyć jak różnorodny i warty poznania jest świat.

Martyna

blok przedmiotów wczesnoszkolnych

Jestem absolwentką kierunków „Pedagogika społeczno-opiekuńcza z terapią pedagogiczną” na  KPU w Krośnie oraz „Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza” na Uniwersytecie Rzeszowskim. Zostałam pedagogiem z zamiłowania i chęci wspierania dzieci i młodzieży w ich rozwoju. W swojej pracy pokazuję, że nauka nie musi być wyłącznie suchymi faktami, lecz bardzo często jest ciekawa i na wyciągnięcie ręki.

Ważne są dla mnie relacje międzyludzkie, dlatego jako przede wszystkim pedagog – terapeuta, pokazuję podopiecznym jak dbać o drugiego człowieka czy zwierzę, oraz co czuje ktoś inny w danej sytuacji. Staram się tłumaczyć, w zrozumiały dla dzieci sposób, niuanse ludzkiej natury, uczyć asertywności i pewności siebie, aby w miarę zbliżania się do wieku dorosłego stali się pewnymi siebie ludźmi, którzy nie boją się zawalczyć o siebie, ale także o innych.

Mam artystyczną duszę, przez cały okres edukacji, a także na studiach, uczestniczyłam w projektach teatralnych, muzycznych i tanecznych. W pracy wykorzystuję metodę dramy, oraz przekazuję treści w sposób artystyczny, za pomocą muzyki czy plastyki. Przy takich działaniach jest dużo miejsca na swobodne wyrażanie samego siebie, więc dzieci uczą się lepiej i wynoszą z takich zajęć więcej. Staram się również zachęcać do czytelnictwa, poprzez wspólne czytanie czy to klasyków, czy to współczesnej literatury dziecięcej.

Interesuję się wieloma rzeczami: od historii po astronomię i wszystkie te pasje wykorzystuję podczas pracy z dziećmi. Uważam, że nie ma rzeczy niemożliwych, a każde dziecko kryje w sobie dar, a pokazując mu świat z wielu perspektyw pomaga się mu ten dar odkryć.

Inés

blok przedmiotów językowych

My name is Inés Marmissolle-Daguerre I am from Mexico.  I have two years in Krakow, I have a Bachelors Degree in Pedagogy with certification in Early Childhood Development.  I also have professional music studies specialized in Suzuki pedagogy. 

 I have worked in Mexico and the United States in Spanish-English dual immersion programs teaching the language through music.  I really like working with children. I’m a mother of two boys. 

I like playing the accordion, photography and practicing Brazilian jiujitsu 

 

group_3163

Kasia

blok przedmiotów językowych

Kreskówka obejrzana w dzieciństwie doprowadziła mnie aż do studiów poświęconych Japonii. Zaczęło się od języka, a potem cała reszta.

Okazało się, że kuchnia japońska to nie tylko sushi,
a samurajowie nie byli wyłącznie wojownikami. Dlatego uwielbiam uczyć się nowych rzeczy i czuję radość kiedy mogę przekazywać swoją wiedzę innym. 

Nasze zajęciach zaczniemy od nauki pisania znaków japońskich oraz poznawania kultury i tradycji tego fascynującego kraju.

Olga

blok przedmiotów językowych

Lektorka metody Leo English – Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Językуw Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego, oraz Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie z tytułem magistra filologii angielskiej w specjalności nauczycielskiej.

Nasza szkolna „oaza spokoju i cierpliwości”. Sympatyczna i wyjątkowo cierpliwa. Bycie nauczycielem to w Jej przypadku wypadkowa ogromnej pasji do języka, sympatii do dzieci oraz chęci niesienia pomocy innym.

Uwielbia podróże. Szczególnie upodobała sobie Portugalię, którą poznała w trakcie zagranicznych praktyk, ucząc angielskiego na uczelni ISCAP w Porto.

Sabina Janas

Sabina

blok przedmiotów wczesnoszkolnych

Nauczycielka matematyki z wyboru i zamiłowania. Ukończyłam studia magisterskie z matematyki na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Staram się pokazać swoim uczniom że matematyka wcale nie jest straszna, wręcz przeciwnie potrafi być piękna, a na pewno jest ciekawa i bardzo nam potrzebna również w życiu codziennym.

Jako że oprócz matematyki interesuję się także informatyką chcę łączyć te dwie rzeczy tam gdzie jest to tylko możliwe.

Bardzo lubię pracować z dziećmi i poznawać ich nie szablonowe podejścia do rozwiązywania stawianych przed nimi zadań. Na naszych zajęciach będziemy się dobrze bawić a przy okazji poszerzać naszą wiedzę.

Mentorzy to osoby, które mogą mieć kierunkowe wykształcenie typowe dla nauczycieli, ale także praktycy, którzy będą przekazywać swoją pasję i przekuwać ją
w fantastyczną przygodę i wyzwanie dla Uczniów.
Posiadają oni trzy kluczowe umiejętności: budowania relacji, budzenia fascynacji w uczniach i utrzymywania ich motywacji.

Dzieci uczą się od tych, których lubią. Mentorzy towarzyszą dzieciom również podczas przerw, posiłków i poranków. Właśnie po to, by mieć czas na rozmowę nie tylko o nauce i przedmiocie, którego uczą, ale także o samopoczuciu dzieci, ich przeżyciach i emocjach tworząc tym samym niezwykłe więzi za swoimi podopiecznymi.

Nasz plan dnia

kreska_przerywana
Group 3129@2x

7:30 - 8:45

Otwarcie drzwi naszej szkoły. Zanim rozpoczną się zajęcia, uczniowie mają czas na czytanie, luźne zabawy, dokończenie zadań z poprzedniego dnia czy po prostu leniuchowanie.

ikona_posilek

8:45 - 9:00

Uczniowie jedzą zbilansowane i pełnowartościowe śniadanie (catering), aby dobrze odżywiony mózg sprawniej przyswajał wiedzę.

ikona_document

9:00 - 10:30

Odbywa się pierwsza część zajęć obejmująca realizację podstawy programowej, po której mamy 15-minutową przerwę.

ikona_document

10:45 - 12:15

Druga część zajęć, podczas której jest czas na poruszanie dodatkowych i ciekawych zagadnień. Najczęściej ta część toczy się pod dyktando dzieci i jest odpowiedzią na ich indywidualne potrzeby oraz pytania.

ikona_posilek

12:15 - 12:45

Uczniowie udają się na 30-minutową przerwę obiadową, podczas której jedzą zdrowy i pożywny posiłek (catering), aby mieć energię na kolejną część dnia.

ikona_document

12:45 - 14:00

Odbywa się trzecia i zarazem ostatnia część zajęć – trening efektywnej nauki naszym autorskim systemem Leo Maniak oraz warsztaty umiejętności miękkich z psychologiem. Jest też czas na odpoczynek, dokończenie zadań lub pracę indywidualną z Nauczycielem.

ikona_document

14:30-16:30

W tym czasie realizujemy dodatkowe zajęcia (pakiet rozszerzony) takie jak dodatkowy język obcy do wyboru (japoński/niemiecki/hiszpański), zajęcia kreatywne (programowanie/majsterkowanie) zajęcia sportowe (zumba/joga/kickboxing) czy warsztaty twórcze (teatralne, kulturowe, wiedza o sztuce)

Formularz umówienia się na indywidualne spotkanie:

Odpowiemy w trakcie 24h