Dowiedz się, dlaczego rodzice tak chętnie zapisują dzieci do naszej szkoły
Od ponad 11 lat edukujemy dzieci i młodzież w zakresie języków obcych, efektywnej nauki oraz warsztatów z kompetencji miękkich – czyli tych umiejętności, których niestety nie spotkasz zazwyczaj w szkole systemowej.
Uważamy, że w ciągle zmieniającym się świecie, same umiejętności akademickie już nie wystarczą.
Dlatego uczniowie w Małej Finlandii nabywają kompetencje, dzięki którym wiedzę zdobytą w szkole, skutecznie zastosują w przyszłych przedsięwzięciach.
Jesteśmy dumne, że tworzymy w Krakowie jedyną szkołę inspirowaną fińskim modelem edukacji, która – mamy szczerą nadzieję – stanie się pierwszym krokiem do zmiany myślenia o systemie edukacji w Polsce.
Szukasz szkoły, która kompleksowo zadba o rozwój
i edukację Twojego dziecka?
zyska przestrzeń do wyrażania siebie
traktujemy jak równego sobie
wybiera ścieżkę edukacji zgodną z zainteresowaniami
dopingujemy w samodzielnej twórczości i wykazywaniu inicjatywy
może liczyć na pełne wsparcie, gdyż stawiamy na relacje
Zachęcamy do umówienia się na niezobowiązującą rozmowę z nami.
Odpowiemy na wszystkie pytania i sprawdzimy, czy nasza szkoła jest tym,
czego potrzebuje Twoje dziecko.
Maja i Monika – pedagożki, trenerki, pasjonatki pracy z ludźmi – dużymi i małymi.
Od 11 lat prowadzimy szkołę językową, gdzie wykorzystujemy nowoczesne metody kształcenia w zakresie języków obcych oraz efektywnej nauki.
Pomogłyśmy już ponad 1000 dzieciom w wieku od 2 do 18 lat poprawić pamięć, zwiększyć umiejętności przyswajania informacji oraz uwolnić ich ukryty potencjał.
Prywatnie realizujemy się jako mamy asertywnych przedszkolaków.
Wierzymy, że sekretem skutecznej nauki jest praca we wspierającym środowisku. W takim, gdzie ścieżka uczenia jest spersonalizowana i odkrywa rzeczywiste potrzeby dziecka.
W duchu tej zasady powstała szkoła Mała Finlandia,
gdzie wykorzystujemy fiński system nauczania. Czerpiemy również garściami z pedagogiki daltońskiej, najnowszych badań i odkryć nad efektywną nauką oraz dotyczących lepszego przygotowania młodego człowieka do życia
w obecnym świecie.
W Małej Finlandii nauczyciel jest dla dziecka mentorem i przewodnikiem, pokazującym ile dziecko już potrafi, a nie czego jeszcze nie umie. Jego zadaniem jest wyposażyć Ucznia w wędkę – łowienie pozostawiając dziecku. Może wskazać drogę, pomóc wyznaczyć cel, wskazać wachlarz możliwych rozwiązań. Ale jednocześnie pozostawia dziecku czas oraz metody osiągnięcia tego celu.
Administracja
Odkąd skończyłam studia, jestem związana z edukacją. Ponad 10 lat, pracowałam jako nauczyciel języka angielskiego w gimnazjum i szkole podstawowej.
Praca z dziećmi i nawiązywanie relacji z rodzicami przychodzi mi z łatwością i daje mi dużo satysfakcji. Wyznawane przez „Małą Finlandię” wartości są mi bardzo bliskie, a praca w tak twórczym środowisku i bycie częścią kultury organizacyjnej tej szkoły to spełnienie moich marzeń.
Chciałabym nie tylko zaopiekować się Państwem od strony administracyjnej, ale stworzyć dla Państwa dzieci miejsce pełne śmiechu, radości i zabawy poprzez szereg imprez okolicznościowych (jak urodziny, Andrzejki, półkolonie itp), które na długo pozostaną w ich pamięci.
Wolny czas uwielbiam spędzać na szkoleniach cukierniczych i podróżach w różne zakątki świata.
blok przedmiotów wczesnoszkolnych
Pochodzę z niewielkiej malowniczej wsi na Mazowszu. Ukończyłam studia licencjackie o specjalności: „Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna” na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia magisterskie: „Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z Terapią Pedagogiczną” na tej samej uczelni. Ponadto ukończyłam studia podyplomowe na kierunku Arteterapia na Wyższej Szkole Humanitas Centrum IB z jednostką w Krakowie. Uczestniczyłam w wielu szkoleniach i warsztatach.
W swojej pracy jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej wykorzystuję zdobytą wiedzę i umiejętności również z Sensoplastyki®, Integracji sensorycznej, metody ruchu rozwijającego W. Sherborne, metody B. Strauss, pozytywnej dyscypliny, NVC oraz Treningu Umiejętności Społecznych. W zajęciach dydaktycznych staram się korzystać z nowych technologii. Jestem autorką wielu akcji, np. ,,Zdrowie na co dzień z brokułem Bartusiem”, ,,PocztajMY razem z Łosiem Super Ktosiem”, ,,Jestem uWAŻNY w towarzystwie kropelki Walerianki”. Tworzę własne scenariusze zajęć wraz z pomocami dydaktycznymi.
Jestem otwarta na nowe doświadczenia. W wolnych chwilach maluję, tworzę rysunki, neurografiki, mandale oraz kartki okolicznościowe techniką quillingu. Eksperymentuję w kuchni, komponując własne potrawy z kasz, warzyw i owoców. Czytam książki „i siebie”, tańczę oraz „wyprowadzam siebie” na spacer. Z miłością staram się podchodzić do siebie i innych. Wierzę, że dobro wraca i nic nie dzieje się bez przypadku. Wzajemnie jesteśmy dla siebie uczniami i nauczycielami. Ponadto jestem zwolenniczką stwierdzenia – zamiast oceniać lepiej doceniać. Uważam, że każdy z nas skrywa w sobie skarb, który będziemy odkrywać w trakcie naszej wspólnej przygody o twórczym i kreatywnym charakterze.
Prowadzę również zajęcia pt. ,,przySTAŃ kreatywności Z mARTyną”, gdzie przyświeca nam motto: „ChwyćMY za stery. RozwińMY żagle. WypłyńMY na głębię” poprzez działania artystyczne, wspólne wypieki, eksperymenty i kontakt z naturą. Prowadzę konto na Instagramie przystan.kreatywnosci, gdzie dzielę się swoimi pomysłami i inspiruję innych.
blok przedmiotów wczesnoszkolnych
Z wykształcenia jestem nauczycielem języka polskiego i bibliotekarzem. Posiadam 10-letnie doświadczenie pracy z dziećmi.
Na studiach poznałam bajkoterepię i od tamtej pory aktywnie ją promuję. Prowadzę z dziećmi zajęcia i warsztaty z wykorzystaniem bajek i baśni w celach terapeutycznych, edukacyjnych i relaksacyjnych – stosując naukę poprzez zabawę.
Na mojej stronie www.pomabajki.pl recenzuję wartościowe książki, pokazuję jak zachęcić dzieci do czytania oraz udostępniam swoje autorskie audio-bajki, które pomagają dzieciom w rozwoju i zwiększaniu poczucia własnej wartości.
Prywatnie uwielbiam podróżować i aktywnie spędzać czas.
blok przedmiotów wczesnoszkolnych
Ostatni rok spędziłam w Belgii gdzie doskonaliłam swoje umiejętności jako nauczyciel szkolny. Od zawsze interesował mnie rozwój oraz trzymanie pieczy nad dziećmi, dlatego właśnie wybrałam pedagogikę. W Belgii zajmowałam się dziećmi z różnych środowisk kulturowych i językowych, dlatego właśnie uważam, że każde dziecko jest osobną indywidualnością o którą warto dbać. To od nas jako nauczycieli bardzo dużo zależy w rozwoju dziecka, dlatego tak ważne jest aby dać dziecku możliwość rozwoju oraz przestrzeń na jej realizacje.
Interesuje mnie rozwój psychiczno-fizyczny dzieci i to właśnie na niej skupiam się najbardziej w swoim kształceniu. Moim kierunkiem docelowym jest oligofrenopedagogika.
Personalnie zajmuje się śpiewem oraz szeroko pojętą aktywnością fizyczną. Staram się poznawać jak najwięcej ze świata, dlatego właśnie często podróżuje aby zobaczyć jak różnorodny i warty poznania jest świat.
blok przedmiotów wczesnoszkolnych
Jestem absolwentką kierunków „Pedagogika społeczno-opiekuńcza z terapią pedagogiczną” na KPU w Krośnie oraz „Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza” na Uniwersytecie Rzeszowskim. Zostałam pedagogiem z zamiłowania i chęci wspierania dzieci i młodzieży w ich rozwoju. W swojej pracy pokazuję, że nauka nie musi być wyłącznie suchymi faktami, lecz bardzo często jest ciekawa i na wyciągnięcie ręki.
Ważne są dla mnie relacje międzyludzkie, dlatego jako przede wszystkim pedagog – terapeuta, pokazuję podopiecznym jak dbać o drugiego człowieka czy zwierzę, oraz co czuje ktoś inny w danej sytuacji. Staram się tłumaczyć, w zrozumiały dla dzieci sposób, niuanse ludzkiej natury, uczyć asertywności i pewności siebie, aby w miarę zbliżania się do wieku dorosłego stali się pewnymi siebie ludźmi, którzy nie boją się zawalczyć o siebie, ale także o innych.
Mam artystyczną duszę, przez cały okres edukacji, a także na studiach, uczestniczyłam w projektach teatralnych, muzycznych i tanecznych. W pracy wykorzystuję metodę dramy, oraz przekazuję treści w sposób artystyczny, za pomocą muzyki czy plastyki. Przy takich działaniach jest dużo miejsca na swobodne wyrażanie samego siebie, więc dzieci uczą się lepiej i wynoszą z takich zajęć więcej. Staram się również zachęcać do czytelnictwa, poprzez wspólne czytanie czy to klasyków, czy to współczesnej literatury dziecięcej.
Interesuję się wieloma rzeczami: od historii po astronomię i wszystkie te pasje wykorzystuję podczas pracy z dziećmi. Uważam, że nie ma rzeczy niemożliwych, a każde dziecko kryje w sobie dar, a pokazując mu świat z wielu perspektyw pomaga się mu ten dar odkryć.
blok przedmiotów językowych
My name is Inés Marmissolle-Daguerre I am from Mexico. I have two years in Krakow, I have a Bachelors Degree in Pedagogy with certification in Early Childhood Development. I also have professional music studies specialized in Suzuki pedagogy.
I have worked in Mexico and the United States in Spanish-English dual immersion programs teaching the language through music. I really like working with children. I’m a mother of two boys.
I like playing the accordion, photography and practicing Brazilian jiujitsu
blok przedmiotów językowych
Kreskówka obejrzana w dzieciństwie doprowadziła mnie aż do studiów poświęconych Japonii. Zaczęło się od języka, a potem cała reszta.
Okazało się, że kuchnia japońska to nie tylko sushi,
a samurajowie nie byli wyłącznie wojownikami. Dlatego uwielbiam uczyć się nowych rzeczy i czuję radość kiedy mogę przekazywać swoją wiedzę innym.
Nasze zajęciach zaczniemy od nauki pisania znaków japońskich oraz poznawania kultury i tradycji tego fascynującego kraju.
blok przedmiotów językowych
Lektorka metody Leo English – Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Językуw Obcych Uniwersytetu Wrocławskiego, oraz Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie z tytułem magistra filologii angielskiej w specjalności nauczycielskiej.
Nasza szkolna „oaza spokoju i cierpliwości”. Sympatyczna i wyjątkowo cierpliwa. Bycie nauczycielem to w Jej przypadku wypadkowa ogromnej pasji do języka, sympatii do dzieci oraz chęci niesienia pomocy innym.
Uwielbia podróże. Szczególnie upodobała sobie Portugalię, którą poznała w trakcie zagranicznych praktyk, ucząc angielskiego na uczelni ISCAP w Porto.
blok przedmiotów wczesnoszkolnych
Jako że oprócz matematyki interesuję się także informatyką chcę łączyć te dwie rzeczy tam gdzie jest to tylko możliwe.
Bardzo lubię pracować z dziećmi i poznawać ich nie szablonowe podejścia do rozwiązywania stawianych przed nimi zadań. Na naszych zajęciach będziemy się dobrze bawić a przy okazji poszerzać naszą wiedzę.
Mentorzy to osoby, które mogą mieć kierunkowe wykształcenie typowe dla nauczycieli, ale także praktycy, którzy będą przekazywać swoją pasję i przekuwać ją
w fantastyczną przygodę i wyzwanie dla Uczniów.
Posiadają oni trzy kluczowe umiejętności: budowania relacji, budzenia fascynacji w uczniach i utrzymywania ich motywacji.
Dzieci uczą się od tych, których lubią. Mentorzy towarzyszą dzieciom również podczas przerw, posiłków i poranków. Właśnie po to, by mieć czas na rozmowę nie tylko o nauce i przedmiocie, którego uczą, ale także o samopoczuciu dzieci, ich przeżyciach i emocjach tworząc tym samym niezwykłe więzi za swoimi podopiecznymi.
7:30 - 8:45
Otwarcie drzwi naszej szkoły. Zanim rozpoczną się zajęcia, uczniowie mają czas na czytanie, luźne zabawy, dokończenie zadań z poprzedniego dnia czy po prostu leniuchowanie.
8:45 - 9:00
Uczniowie jedzą zbilansowane i pełnowartościowe śniadanie (catering), aby dobrze odżywiony mózg sprawniej przyswajał wiedzę.
9:00 - 10:30
Odbywa się pierwsza część zajęć obejmująca realizację podstawy programowej, po której mamy 15-minutową przerwę.
10:45 - 12:15
Druga część zajęć, podczas której jest czas na poruszanie dodatkowych i ciekawych zagadnień. Najczęściej ta część toczy się pod dyktando dzieci i jest odpowiedzią na ich indywidualne potrzeby oraz pytania.
12:15 - 12:45
Uczniowie udają się na 30-minutową przerwę obiadową, podczas której jedzą zdrowy i pożywny posiłek (catering), aby mieć energię na kolejną część dnia.
12:45 - 14:00
Odbywa się trzecia i zarazem ostatnia część zajęć – trening efektywnej nauki naszym autorskim systemem Leo Maniak oraz warsztaty umiejętności miękkich z psychologiem. Jest też czas na odpoczynek, dokończenie zadań lub pracę indywidualną z Nauczycielem.
14:30-16:30
W tym czasie realizujemy dodatkowe zajęcia (pakiet rozszerzony) takie jak dodatkowy język obcy do wyboru (japoński/niemiecki/hiszpański), zajęcia kreatywne (programowanie/majsterkowanie) zajęcia sportowe (zumba/joga/kickboxing) czy warsztaty twórcze (teatralne, kulturowe, wiedza o sztuce)
Czujesz, że Mała Finlandia jest idealną szkołą dla Twojego dziecka?
Szkołę Mała Finlandia wspiera
Fundacja Alternatywna Edukacja.
Kontakt
Odpowiemy w trakcie 24h